logo

fb youtube rss

Σύνδεση



Ο Καλόπουλος στην ΤV Μακεδονία - "Η τεχνολογία του μέλλοντος" - Κυριακή 26/6/11 - 11 π.μ.

"Επιστήμη χωριζομένη δικαιοσύνης και αρετής πανουργία εστί" PLATON  Menex 246.e.7 

Η πρώτη φορά που η ελληνική γραμματεία αναφέρει την λέξη τεχνολογία είναι στην Ρητορική του Αριστοτέλους και συνδέεται άμεσα με την αναζήτηση του δικαίου και της δικαιοσύνης.  

Ο Aριστοτέλης (384 - 322) υποστήριζε πως το αγαθό-ευδαιμονία, είναι η εναρμόνιση των ενεργειών μας με την φρόνηση. Σας θυμίζω πως ο ίδιος όρισε πως τα αγαθά έχουν παρεκβάσεις π.χ. το αγαθό της Δημοκρατίας έχει παρέκβαση ή έκτροπη την οχλοκρατία.

Εγώ προσθέτω πως:

Το "αγαθόν" λοιπόν (υγιές συμφέρον) μπορεί να οριστεί ως τέτοιο, μόνο αν υπηρετεί πέντε παραμέτρους ταυτόχρονα:

1) Ατομικό συμφέρον – ΠΑΡΕΚΒΑΣΗ - ΕΚΤΡΟΠΗ ιδιοτέλεια.

2) Συλλογικό - ΠΑΡΕΚΒΑΣΗ – Εταιρισμός, κλίκα, σπείρα.

3) Εθνικό – ΠΑΡΕΚΒΑΣΗ – υπερ-εθνικισμός.

4) Οικουμενικό – ΠΑΡΕΚΒΑΣΗ – ανεξέλεγκτη παγκοσμιοποίηση,            
                           
Ανθρωποκεντρισμός, και καταστροφή οικοσυστημάτων.

5) Διαχρονικό - ΠΑΡΕΚΒΑΣΗ – προσωρινότητα ή ευκαιριο-κρατία

Το "αγαθό" πρέπει να οριστεί ως το "κατά φύσην ζην"
«Μέγιστη αρετή, το λέγειν και ποιείν κατά φύσην» Heraclitus Phil. Fragm.112.3.
Οι δε: «Στωικοί έλεγα, το κατά φύση ζην το τέλος είναι της φιλοσοφίας» Chrysipus phil. Fragm. Moralia 6.1.

"Μη δια των λόγων τα πράγματα, αλλά εκ των πραγμάτων τους λόγους".  

«Μη δια των λόγων τα πράγματα αλλά εκ των πραγμάτων τους λόγους ζήτει. Ου γαρ ένεκα των λόγων τα πράγματα συντέλειται, αλλ’ ένεκα των πραγμάτων οι λόγοι». Μύσωνος αποφθέγματα 11.1.

Άρα: εμπράγματη γνώση, δηλαδή επιστημονική

Ποιος όμως θα ορίσει την εμπράγματη γνώση παρά η επιστήμη;

Ποιος όμως σήμερα εμπιστεύεται τους επιστήμονες που πρόθυμα και χωρίς καμιά επιφύλαξη ή φόβο τιμωρίας, ξεπουλιούνται σε κάθε εργοδότη με σκοτεινές προθέσεις εξουσίας και πλουτισμού;

Παράδειγμα: η αρχαιότητα όριζε πως για ισορροπημένη υγεία είναι απαραίτητες οι τέσσερις ουσίες… Γλυκό, αλμυρό, πικρό και ξινό…

Σήμερα όμως κάποιοι φρόντισαν να αποκλείσουμε το ξινό και το πικρό.

Ποιοι δεσμευτικοί νομοί υποχρεώνουν σε ποινές τους επιστήμονες που βλάπτουν το αγαθό της επιστήμης τους, με προσωρινή ή μόνιμη αφαίρεση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος; Γνωρίζουμε πια ότι τόσο στα κινητά τηλέφωνα όσο και από τις οθόνες τηλεόρασης και κομπιούτερ υπάρχει δυνατότητα οπτικο-ακουστικής παρακολούθηση του χρήστη. Ποιοι νόμοι προβλέπουν ή επιβάλουν, σ΄ αυτήν την ευρείας κατανάλωσης τεχνολογία, την παραγωγή και ενσωμάτωση μηχανισμών αποκλεισμού αυτής της δυνατότητας τεχνολογικής κατασκοπίας;

Πόσες εκδοχές κακής εφαρμογής υπάρχουν στην τεχνολογία της κάρτας του πολίτη;

Το αγαθό της τεχνολογία λοιπόν και κάθε επιστήμης. δεν πρέπει να δίνεται απλά σ’ αυτόν που μπορεί να την αγοράσει… αλλά σε εκείνον που μπορεί να αποδείξει τις πολυεπίπεδες αγαθές του προθέσεις.

Και επανέρχεται η ερώτηση, με τι κριτήρια θα ορίσουμε τι είναι αγαθό και φυσικά στις 5 προϋποθέσεις που προανέφερα.

Το "αγαθο" λοιπον πρεπει να είναι κάτι που ωφελεί ταυτόχρονα, το άτομο την συλλογικότητα το έθνος την οικουμενικότητα και φυσικά έχει διαχρονική αξία.